Вівторок, 21.11.2017, 04:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » 2016 » Березень » 11 » Семінар-практикум педагогів-організаторів
12:05
Семінар-практикум педагогів-організаторів

Семінар-практикум педагогів-організаторів
 

Лише дієва система учнівського самоврядування
 може забезпечити підготовку
підростаючого покоління до життя
 в умовах демократії
.
О.О.Ковальчук

 

   04 березня 2016 року на базі КУ «Дубровицький районний методичний кабінет» відбувся семінар-практикум педагогів-організаторів з теми «Сучасні тенденції розвитку учнівського самоврядування в загальноосвітніх навчальних закладах».
    Семінар розпочався з вітання та презентації школи, яку підготувала заступник директора з НВР Великоозерянського НВК,  О.М.Леоновець. Під час презентації учасники семінару мали змогу поринути в шкільні будні та свята, заочно познайомитися з маленькими «жителями» школи – учнями та мудрими наставниками  вчителями.
   Цікавим та змістовним був виступ педагога-організатора школи Костюкевич І.В. з теми «Проектування цілей, перспектив і моделі життєдіяльності учнівського колективу у взаємодії: педагогічний колектив – учнівське самоврядування».
   Своїм досвідом роботи з теми «Педагогічна інновація та ініціатива – найважливіший ресурс розвитку виховної роботи та учнівського самоврядування»,  поділилася педагог-організатор Орв’яницького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Конончук В.О.
   Керівник семінару-практикуму Бруяка Г.Г., педагог-організатор Заслуцького НВК,  ознайомила з системою виховної роботи школи, поділилася з присутніми своїми знаннями, здобутками та ідеями, які вона втілює в життя.
   Яскравим прикладом організації формування життєвих компетентностей особистості та їх ефективної самореалізації через учнівське самоврядування поділилились у практичній частині педагоги-організатори Великоозерянського НВК та Орв’яницького НВК. (Проведено ділову гру «Аркуш мети» та розглянули матеріали гри «Квест»).
   Учасники семінару мали змогу поринути в шкільні свята Заслуцького НВК та Дубровицької ЗОШ №2.
По закінченню учасники семінару розглянули матеріали навчально-методичного посібника  «Сімейні цінності» та виокремили найважливіші завдання школи по підтримці учнівського самоврядування.
Умови ефективної діяльності учнівського самоврядування:
1) подолання формалізму в діяльності учнівського самоврядування та педагогічного керівництва ним. Воно має виконувати конкретні справи, з його рішеннями повинен рахуватися і педагогічний колектив, і дирекція школи, а не вважати їх дитячими забавами;
2) залучення членів самоврядування до процесу оновлення змісту діяльності школи, боротьби з негативними явищами в середовищі учнів. Вони повинні активно допомагати педагогам використовувати нові форми виховної роботи з учнями, включатись до виховної роботи щодо запобігання та подолання серед школярів куріння, вживання алкоголю та наркотиків;
3) надання самоврядуванню реальних прав і обов’язків. Слід чітко визначити, за які питання шкільного життя та діяльності відповідає учнівське самоврядування, які конкретні права та обов’язки має кожен учень;
4) відбір до органів самоврядування найавторитетніших лідерів учнівського колективу, які мають бути взірцем для вихованців щодо ставлення до своїх учнівських обов’язків;
5) прагнення до розширення цих органів. За таких умов зростає кількість вихованців, які підтримують вимоги педагогічного колективу, більшій кількості учнів прищеплюють смак до суспільно-корисної діяльності, створюють можливості для уникнення перевантажень активних учнів, у залучених до громадської роботи вихованців виявляються нові аспекти їх особистості, які знайшли простір для свого розвитку;
6) повага педагогів до самостійних рішень учнівського колективу та його органів, ненав’язування учням своєї волі у справах, які є компетенцією самоврядування;
7) кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання його складної справи управління;
8) практикування в дитячому колективі зміни функцій керівника та підлеглого.      Тривале перебування школяра на керівній посаді може призвести до формування у нього небажаних якостей (зверхності, зазнайства тощо). Тому педагогічно доцільно, щоб у роботі органів учнівського самоврядування брало участь якомога більше учнів, щоб воно постійно оновлювалося. Це дасть змогу чималій частині школярів набути організаторських навичок;
9) систематичне звітування членів самоврядування перед колективом, що дає можливість здійснювати контроль за їхньою діяльністю, сприяє її поліпшенню, а також запобігає можливим зловживанням становищем у колективі.
  Робота семінару завершилась за круглим столом з обміном досвіду  роботи педагогів-організаторів з теми засідання.

 

 

Переглядів: 527 | Додав: romachkin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz