Вівторок, 21.11.2017, 04:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » 2015 » Серпень » 26 » Актуальні завдання психологічної служби району в умовах реформування освіти
16:06
Актуальні завдання психологічної служби району в умовах реформування освіти

    25 серпня 2015 року відбулося методичне об’єднання працівників психологічної служби Дубровицького району (практичних психологів та соціальних педагогів). В рамках І засідання методистом Ю.Романушко проведено аналіз роботи практичних психологів та соціальних педагогів установ освіти 2014-2015 н.р., в якому зокрема окреслена діяльність структур із оцінкою керівників, а саме: методичного об’єднання (керівник Т.Твердюк), семінару-практикуму (керівник Т.Дворак), школи молодого практичного психолога (керівник Н.Ганько). Керівники коротко та самокритично охарактеризували свою роботу і наголосили про практичну цінність таких форм роботи для психологів та соціальних педагогів. Також у теоретичній частині засідання відзначено основні напрями, у яких працювали працівники психологічної служби: 
•    Здійснювали просвітницьку діяльність у сфері збереження фізичного та психічного здоров’я (профілактика наркоманії, ВІЛ/СНІДу, алкоголізму, жорстокого поводження);
•    Працювали із дітьми “групи ризику” (формування банків даних, спостереження, бесіди, консультації з батьками та педагогами);
•    Допомагали визначитися у “світі професій” (профорієнтаційна робота);
•    Забезпечували супровід дітей з особливими потребами;
•    Опікувалися дітьми які є переселенцями, або родичі яких перебували в зоні АТО (є учасниками бойових дій);
•    Та інші.

    Враховуючи рекомендації Рівненського обласного центру практичної психології та соціальної роботи та потребу у вирішенні проблем, що виникли зважаючи на складну ситуацію у державі, районне методичне об’єднання працюватиме над наступними завданнями на 2015-2016 н.р.:
•    Соціально-психологічний супровід школярів, родин, родичі яких перебувають або загинули у зоні АТО, постраждали внаслідок військових дій на сході України та мають певний травматичний досвід. 
•    Соціально-психологічний супровід сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.
•    Профілактика та подолання конфліктності й жорстокого поводження в учнівському середовищі, що набуло нової актуальності у зв’язку із подіями на сході України, популяризацією асоціальної поведінки через ЗМІ, економічним розшаруванням  населення.
•    Організація діяльності фахівців психологічної служби на основі мультидисциплінарного підходу (налагодження взаємодії, обмін інформацією зі спеціалістами різних служб, відомств, установ із метою створення оптимальних умов для розвитку дитини, вирішення її потреб). 
•    Збереження психічного здоров’я дітей, формування сприятливого психологічного клімату, розвиток  позитивного досвіду, здібностей школярів.
•    Попередження комп’ютерної залежності школярів та формування у них критичного мислення при сприйнятті інформації ЗМІ та мережі Інтернет.
•    Розширення меж професійних компетенцій при здійсненні соціально-психологічного супроводу навчально-виховного процесу працівником психологічної служби шляхом використання у своїй діяльності Інтернет-ресурсів, підвищення його ІКТ-компетентності.
•    Психологічний супровід інклюзивного навчання, що передбачає приділення належної уваги вивченню індивідуальних якостей дітей з особливими освітніми потребами, розробці алгоритму взаємодії педпрацівників як у межах навчального закладу, так і поза ним, формування психологічної компетентності педагогів щодо роботи із такими дітьми.
•    Попередження торгівлі людьми, формування обізнаності випускників навчальних закладів, їх батьків щодо власних прав та правил безпеки під час працевлаштування за кордоном та в Україні. 
•    Забезпечення та психологічний супровід підготовки учнів до профільного навчання і професійного самовизначення.
•    Допомога дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.
•    Психологічна підготовка дитини до школи.
•    Робота з дітьми «групи ризику» (такими, що мають проблеми в навчанні, порушення поведінки, емоційні розлади).
•    Допомога підліткам у кризових ситуаціях.
•    Превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я.
•    Профілактика адиктивної поведінки (алкоголізму, наркоманії, СНІДу і злочинності серед неповнолітніх).
•    Розвиток особистої зрілості та соціальної компетентності школярів.
    Для економії робочого часу та впровадження ІКТ у діяльність працівників психологічної служби з цього навчального року вводиться можливість електронного спілкування засобами електронного зв’язку Інтернет: через e-mail, соціальну мережу Facebook, використання можливостей відеохостингу YouTube, та сайтів Дубровицького РМК і закладів освіти – про що йшлося у ІІ частині (практичній) засідання.
    У практичну частину також увійшла проблема професійного вигорання. Тут із яскравою презентацією та питанням «"Допоможи собі сам" професійне та емоційне вигоряння. Внутрішня мотивація у роботі працівника психологічної служби» виступила Т.Твердюк. Тетяна Борисівна на прикладах та залучаючи власний досвід присутніх змогла продемонструвати шляхи подолання та профілактики вищезгаданої проблеми.
    Окремим питанням було винесена звітність практичного психолога та соціального педагога. На виконання обласних програм, розпоряджень, наказів МОН, а це понад 10 звітів на засіданні проговорено шляхи їх узагальнення та формалізації. 
    У підсумку учасники отримали на свої поштові скриньки форми звітів, різноманітні допоміжні матеріали, презентації тощо. А із собою винесли заряд, що дозволить їм ефективно працювати впродовж року.

 

Переглядів: 292 | Додав: romachkin | Теги: психологи, МО психологів, соціальні педагоги | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz