Понеділок, 23.09.2019, 03:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Головна » 2015 » Лютий » 23 » Формуємо сучасного учня-читача
17:13
Формуємо сучасного учня-читача

Формуємо сучасного учня-читача

    Учителі-словесники 23 лютого 2015 року на базі КУ «Дубровицький районний методичний кабінет» провели засідання семінару-практикуму з теми "Робота  з художнім текстом на особистісно зорієнтованому уроці української літератури". Семінар відкрила методист районного методичного кабінету А.П.Цибульська, яка закцентувала увагу на актуальності проблеми. У державних документах у галузі освіти - Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти, Концепції літературної освіти, -  розроблених із метою вдосконалення системи шкільної освіти, зазначено, що головною метою вивчення української літератури є засвоєння учнями основних художніх цінностей, створених засобами мистецтва слова. Головні завдання вивчення української літератури полягають у виробленні потреби в читанні й перечитуванні найкращих зразків художнього літературного мистецтва, умінь працювати з художнім текстом, аналізувати його, відчувати багатство й красу мови, відрізняти літературний твір від інших мистецьких явищ, визначати його місце в доробку письменника, в літературному процесі епохи.  Якщо ми хочемо виховати активних, діяльних громадян, здатних гідно репрезентувати й утверджувати Україну в європейському співтоваристві, маємо підготувати висококваліфікованого вчителя (йдеться насамперед про вчителя української мови й літератури), в якому гармонійно поєднані фундаментальні знання української словесності, творчі вміння, дослідницькі навички, особистісні і професійні якості, що в комплексі уможливлюють успішно організовувати читацьку діяльність, у процесі якої відбувається становлення учня-читача, формування читацької компетентності, необхідної для формування людини.

   Учителі української мови і літератури Дубровицької ЗОШ І-ІІІ ст.№ 2 поділилися досвідом роботи по формуванню сучасного читача. У виступах-презентаціях, фрагментах відео уроків  «Робота з поетичним  текстом на уроках словесності» (Німчук Г.А.), «Єдність світу природи і дитячої душі у повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»  (7 клас, учитель Карпович І.А.), « Любовна лірика Ліни Костенко – мірило людської душі» ( 11 клас, учитель Петрусь Л.І.) демонстрували різні методи роботи, прийоми навчання роботи з текстом, які сприяють розвиткові уяви, емпатії, образного і критичного мислення, уміння діалогічного прочитання літературного твору. Учасників семінару вразила комунікативна та творча компетентності  як учителів, так і учнів. Стаськова І.І., учитель української мови і літератури  Осівського НВК, опрацювавши матеріали обласної творчої групи з питання «Робота із запитаннями як засіб активізації читацької діяльності», апробувавши їх на своїх уроках, також поділилася власними напрацюваннями.  Член обласної  науково-дослідної  лабораторії  особистісно зорієнтованого навчання української літератури Матвійчук Т.Я., учитель української мови і літератури Дубровицького НВК, професійно провела з учасниками семінару майстер-клас «Робота з "путівниками учня"». Учасниками семінару були вироблені методичні рекомендації  щодо роботи з художнім текстом на особистісно зорієнтованому уроці української літератури. 

А.П.Цибульська, методист КУ "Дубровицький РМК"

Переглядів: 480 | Додав: romachkin | Теги: українська мова, семінар учителів, філолог, учень-читач | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини

Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz