Неділя, 20.08.2017, 02:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Фізмат та ІКТ

 


Методична робота з вчителями фізики та математики

24 лютого 2017 року в РМК відбулося заняття семінару-практикуму учителів фізики та астрономії з теми «Сучасні підходи до організації роботи з обдарованими учнями» за матеріалами Великоозерянського НВК.

Учасники семінару-практикуму переглянули відеоурок у 9класі на тему «Залежність струму в напівпровідниках від температури. Терморезистори», який провів учитель фізики Павлосюк І.М.

Красюк К.П. поділилася досвідом роботи з обдарованими учнями та досвідом з організації дослідницької роботи з фізики.

Продовження тут...


Семінар вчителів математики ЗНЗ

    17 жовтня 2016р. в Дубровицькому РМК відбувся семінар-практикум учителів математики з теми: «Інтерактивні  технології навчання математики у формуванні математичних компетентностей школярів» за матеріалами Трипутнянського НВК. З доповіддю "Інтерактивне навчання на уроках математики" виступила вчитель математики Колода Ю.Л., а Пінчук В.В. розповіла про формування математичних компетентностей учнів засобами розвʼязування  олімпіадних завдань та завдань ЗНО.

    Керівник семінару-практикуму Ващишина Т.П., вчитель математики ЗОШ №2, поділилася досвідом роботи з формування математичних компетентностей учнів через використання інтерактивних вправ.

 Продовження тут...


Методичний кейс вчителя математики 2016-2017 н.р.

Календарне планування


Методичний кейс вчителя інформатики 2016-2017 н.р.


Методичний кейс вчителя фізики 2016-2017 н.р.         


 

На допомогу молодому вчителю

Пам'ятка молодому вчителеві

1.Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця.

Пам'ятай: без знання стану здоров'я дітей неможливе правильне навчання

й виховання їх. Виховання має сприяти зціленню дитини від хвороб, набутих

у попередні роки.

 

2.Вступаючи в контакт з дітьми, не варто будувати зверхні відносини з ними. Пам'ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими якоюсь мірою  прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій учителя та учня залежить успіх справи. Намагайся частіше заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості та потреби  кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної праці. Карай учня лише тоді, коли без цього не можна обійтися.Частіше усміхайся. Пам'ятай: твоя усмішка при вході до класу свідчить про те, що зустріч з дітьми тобі приємна, усмішка створює  позитивний настрій дітей.

3.Плануючи свої перші уроки, подумай:

•як  учні повинні поводитися на уроці, які звички культурної поведінки для цього потрібно спеціально виховувати, а які з уже наявних  лише закріпити. Пам'ятай: якщо педагог не виховує в учнів системи корисних звичок, то на їх місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших уроків виробляй у вихованців певний  стереотип поведінки, формуй позитивні навички;

•які види робіт будуть використані й виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання виконувалися технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна?

• Пам’ятай: більшість різних порушень на уроці відбувається через недос- татню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо  важливими є два елементи:

•чому навчаться вони, виконуючи ті завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.

 

4. Важливе завдання вчителя — передбачати ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам'ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.

 

5.                Вчися вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку,  вони помиляються чи у тебе обмаль часу. Пам'ятай: кожен вихованець повинен знати, що ти його вислухаєш.

 

6.                Пам'ятай: основне призначення оцінки — правильно визначити  результати навчання учнів, їх навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.

 

7.       Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільного корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог.

 

8.       Пам'ятай слова А. С. Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої і рішучої вимоги не можна починати виховання колективу». Вимоги мають бути послідовними. Слід добиватися обов'язкового виконання їх від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.

 

9.   Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу уроку. Пам'ятай слова В.О.Сухомлинського: «...один із секретів педагогічної творчості й полягає  в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».

 

10. Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як власної навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні.

Пам'ятай: ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної  діяльності  дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки –  відвертої, самокритичної, творчої.

 

Рекомендації щодо підготовки молодого вчителя до уроку

1. Вчитайтеся в розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
2. Вивчіть матеріал цього розділу, питання, теми.
3. Сформулюйте задум уроку, дайте відповідь на запитання, якого б ви хотіли досягти в результаті його проведення, сформулюйте мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).
4. Уявіть колектив даного класу, уявно намалюйте конкретних учнів. Уявіть психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайтеся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
5. Виберіть з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
6. Зіставте обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на даному уроці.
7. Продумайте структуру уроку й зафіксуйте все знайдене в плані-конспекті.
8. Підготуйте наочні й навчальні посібники, не забудьте підготувати й перевірити справність ТЗН, комп’ютерної техніки.
9. Повторіть подумки або вголос вузлові елементи плану, продумайте непередбачені обставини, знайдіть і зафіксуйте запасні варіанти.
10. Спитайте себе: «Чи готовий я до уроку?»

Поради досвідчених колег молодому вчителеві

1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає зайвих предметів біля дошки, чи чисто в класі.
2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
3. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
5. Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
6. Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці: пропонуйте їм більше писати, розв’язувати приклади.
8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
9. Під час використання технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
10. Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність.
13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненнями, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. У 1-7 класах обов’язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.
14. Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожим на попередній.


Педагогічні читання з теми «Українські  вчені  математики та фізики»                                                                  
 

       Щедра на таланти земля українська... Вона подарувала людству цілу плеяду геніальних поетів і письменників, співаків і композиторів, учених і винахідників. Але через трагічну долю цієї багатостраждальної землі її синам і дочкам доводилося залишати свій рідний край, поневірятися на чужині і там збагачувати скарбницю знань нашої цивілізації, бо на отчій землі таланти їхні не завжди належно оцінювалися, а інколи привласнювалися іншими народами і видавалися за свої.
     Усім нам нарешті треба усвідомити, що культура і наука кожної нації належать людству. А наш святий обов'язок шанувати своїх світочів науки і культури, пишатися ними і популяризувати їх, інакше, наше самоусвідомлення як нації буде неможливим.
Тому актуальною на сьогодні є тема районних педагогічних читань: «Українські  вчені  математики та фізики», які були проведені 15.01.2016 року на базі Дубровицького навчально-виховного комплексу «Ліцей – школа» (директор Кушнір В.В.) методистом міського методичного кабінету Лаврович Т.В., за участю  учителів математики, фізики загальноосвітніх навчальних закладів.
     Із змістовними доповідями про українських вчених, з використанням мультимедійних презентацій перед присутніми виступили:
Хомич О.В.- НВК «Ліцей – школа»;
Кузло Н.Г. – Золотинська ЗОШ І-ІІ ст.;
Полюхович С.І. – Озерський НВК;
Місяйло Л.В. - НВК «Ліцей – школа»;
Чудінович Г.С. – Лісівський НВК;
Островець І.М. - НВК «Ліцей – школа».

Доступно для завантаження:

Максутов Дмитро Дмитрович;

Творці математики України;

Українські вчені-фізики;

Скороход А.В.;

Георгій Шарпак;

Георгій Шарпак PPt

 

 


Методичний кейс вчителя фізики, астрономії

- Методичні рекомендації щодо вивчення фізики та астрономії;
- Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання;
- Навчально-методичне забезпечення викладання предметів у новому навчальному році;
- Концепція національно-патріотичного виховання;
- Про використання підручників з фізики для учнів 7 класу.


Методичний кейс вчителя математики та інформатики:

- Концепція національно-патріотичного виховання;
- Матеріали секційного засідання вчителів математики;
- Формування в учнів ціннісного ставлення до суспільства, держави та до самого себе на уроках математики;
- Навчально-методичне забезпечення викладання предметів у новому навчальному році.


01 березня 2015 року відбувся ІІ тур ІІІ етапу олімпіади з інформаційних технологій. Вітаємо переможців: 
Скаржинця Дмитра,  учня 9 класу Дубровицького НВК «Ліцей-школа», який виступав за 10 клас і зайняв І місце;
Бандуру Андрія, учня 11класу Дубровицького НВК «Ліцей-школа» за  зайняте І місце;
Холодька Романа, учня 10 класу Сварицевицького НВК «ЗОШ-ДНЗ» за зайняте ІІІ місце.
Висловлюємо подяку призерам та вчителям, які їх підготували.
Хай щастить вам і надалі !!!

Методист РМК Т.В.Лаврович


 В лютому місяці згідно плану РМК відбувся семінар-практикум учителів фізики та астрономії з теми «Виховні можливості уроку фізики та астрономії». Активну участь в роботі  семінару-практикуму взяли учителі Удрицького, Миляцького, Колківського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ», Висоцької ЗОШ І-ІІІ ст. Учитель фізики Удрицького НВК Лопуга Л.І. виступила з доповіддю «Виховні можпивості уроку фізики та астрономії». Вчителі поділилися досвідом роботи з теми семінару.  Кухарець М.А. та Руско М.М. (Миляцький НВК, Дубровицька ЗОШ І-ІІІ ст. №1,  прозвітували про курсову підготовку. Красюк К.П. (Висоцька ЗОШ І-ІІІ ст.) ознайомила присутніх з новинами педагогічної преси.  Лаврович Т.В., методист РМК,  ознайомила з роботами учасників фестивалю «Методична скарбничка» та районного ярмарку-конкурсу педагогічної творчості, а також з планом курсової підготовки вчителів. Про інтерактивні методи навчання на уроках фізики та астрономії присутні переглянули презентацію Т.В.Лаврович.

 

Для завантаження доступно:
- Виховні можливості уроку (рекомендації);
- Презентація "Інтерактивні методи навчання".


 14 листопада відбувся семінар-практикум учителів фізики та астрономії  на тему «Інформаційна насиченість уроку та зв’язок фізики з життям» в РМК. Вчитель Кривицької ЗОШ І-ІІІ ст. Вечорко М.А.  провела віртуальну екскурсію до с. Кривиця та по Кривицькій ЗОШ І-ІІІ ст. Учасникам семінару були представлені відеозаписи сучасних уроків фізики:

- 8 клас на тему «Тиск. Сила тиску. Одиниці тиску» (вчитель Вечорко М.А.);

     

- 10 клас на тему «Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука» (вчитель Колода Д.М.).

     

     Вчитель Колода Д.М. представив увазі вчителів презентацію «Інформаційна насиченість уроку та зв’язок фізики з життям». Між учасниками семінару відбувся обмін досвідом роботи з теми семінару.

          

    Матеріали для завантаження: 
- Презентація до теми "Деформація";
- Презентація до теми "Закон Гука";
- Інформаційна насиченість уроку (презентація та теоретичний виклад);
- Деформація тіла. Сила пружності. Закон Гука. (конспект уроку для 10 класу);
- Презентація "Юнг Томас".

 Методист Т.Лаврович


Рекомендації щодо проведення олімпіади з астрономії та вимоги до учасників


    10 листопада 2014р. на базі Смородського НВК відбулося засідання творчої групи вчителів математики з теми «Самостійна робота у підвищенні рівня знань і вихованості учнів». Вчитель математики Максимович Є.М. провела відкритий урок у 6 класі «Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами». Використала різні форми роботи: робота в парах, робота в групах, інтерактивну вправу «мікрофон» та ІКТ. Урок цікавий та продуктивний.

     

     


    Матеріали   засідання творчої групи пропонуємо вашій увазі:

- Доповідь з математики "Самостійна робота у підвищенні рівня знань і вихованості учнів" (Максимович Є.М., учитель Смородського НВК);
- Презентація до доповіді з математики "Самостійна робота у підвищенні рівня знань і вихованості учнів";
- Конспект до уроку "Розвязування вправ на всі дії із  звичайними дробами";
- Презентація до уроку "Розвязування вправ на всі дії із  звичайними дробами". 

Методист Т.Лаврович


    Підвищенню фахового рівня педагогів сприяє їх участь у методичних заходах різного рівня: конференціях, семінарах, конкурсах тощо.  20 жовтня 2014 року на базі Дубровицького навчально-виховного комплексу «Ліцей-школа» проведено районний семінар-практикум  вчителів інформатики  на тему "Формування інтелектуальних умінь на уроках інформатики".

     

    У роботі семінару взяли участь вчителі інформатики району. Заслухали доповідь Анішкевич А. В., керівника семінару-практикуму на тему «Формування інтелектуальних умінь на уроках інформатики».  
    Керівник «Школи професійного становлення вчителів інформатики в початкових класах»  Ракович М. О. ознайомила присутніх з формами та методами роботи на уроках інформатики в початкових класах. Також звернула увагу на питання щодо оцінювання навчальних досягнень з «Інформатики» в початкових класах. 

     

    В ході семінару були проведені відкриті уроки. Цікавим та змістовним був відкритий урок у 9 класі, який провів вчитель інформатики  Дубровицького навчально-виховного комплексу «Ліцей-школа» - Паламарчук Юрій Степанович. 
    Дуже приємно було побувати на відкритому уроці у молодого, перспективного педагога Якобчук Ю. І. в 3 класі. 
    В дружній обстановці відбувся обмін досвідом роботи з теми семінару-практикуму та методичним забезпеченням  з викладання інформатики.

Методист РМК     Т.В.Лаврович


    13.10.2014 року згідно плану роботи  РМК на базі Лютинського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІст.-ДНЗ»відбувся семінар-практикум учителів математики (кер. Ващишина Т.П.) з теми: « Особистісно-орієнтований урок: проблеми, пошуки, перспективи». Учасникам сподобалися відкриті уроки вчителів: Грицюк Н.Й. у 5 класі з теми: «Трикутник та його види» та Костюк Г.В. у 11 класі з теми: «Похідна. Розв’язування вправ з теми».  

   

     З урахуванням особистісно - орієнтованого підходу до навчання вчителька надає перевагу різнорівневим завданням, уміло пов’язує вивчений матеріал із життям. Так, на початку уроку, було запропоновано відповідно до своїх можливостей вибрати ті завдання, з якими учні можуть справитись при задачі ЗНО в різні вузи. Оптимально організовано самостійну роботу учнів під керівництвом учителя з урахуванням рівня їх навчальних можливостей. Слід відзначити високу активність учнів під час виконання усних завдань. Урок проведений у досить високому темпі, раціонально використано кожну хвилину. При оцінці знань вчителька врахувала усне опитування з опитуванням біля дитини, а також самостійну роботу. Протягом всього уроку вчителька використовувала ІКТ, що позволило подавати інформацію та завдання у більш швидкому темпі. Урок має логічне завершення. Активна робота учнів у ході уроку дозволяє зробити висновок, що матеріал з теми засвоєно і мети досягнуто.

  

    Грицюк Н.Й. використала різні форми роботи з учнями: індивідуальну, роботу в групах, в парах, колективну. Поєднання використання ІКТ, історичного матеріалу, наочності, використання місцевого матеріалу зробило урок досить цікавим для учнів та присутніх вчителів математики району.                                 
    З великим інтересом вчителі математики району слухали вчителя математики та інформатики Вальковець Н.Ф., яка розповіла про використання інтерактивної дошки на уроках математики в 6 класі. В інтерактивній дошці об'єднуються проекційні технології з сенсорним пристроєм, тому така дошка не просто відображає те, що відбувається на комп'ютері, а дозволяє управляти процесом презентації (двосторонній рух!), вносити поправки і корективи, робити кольором позначки і коментарі, зберігати матеріали уроку для подальшого використання та редагування. Застосування інтерактивної дошки на уроках математики дозволяє зробити учнів не пасивними спостерігачами, а активними учасниками роботи, підвищує зацікавленість учнів  у вивченні предмета, примушує їх підходити до роботи творчо, добувати знання самостійно. Урок перетворюється на справжній творчий процес, здійснюються принципи розвиваючого навчання. Усе це дозволяє зробити висновок, що використання інтерактивної дошки допомагає вчителю формувати ключові компетенції учнів, тому педагогічний процес результативний.

- Презентація "Використання інтерактивної дошки на уроках математики" (Вальковець Н.Ф., учитель математики та інформатики Лютинського НВК)

Методист РМК Т.В.Лаврович


   06.10.2014 р. на базі Дубровицької ЗОШ І-ІІІст. відбулося заняття проблемного семінару з теми «Організація роботи з обдарованими учнями з математики» (керівник Міндер Н.М, Селецький НВК) . На ньому вчителі розв’язували олімпіадні задачі з математики, щоб потім їх розв’язувати з учнями, тобто готувати їх до шкільної та районної олімпіад. Активну участь в роботі семінару взяли: 
Міндер Н.М., Селецький НВК;
Ващишина Т.П., ЗОШ №2;
Гордієва С.А., ЗОШ №1;
Філько Т.І., Вербівський НВК;
Бик Н.М., Туменський НВК;
Максимович Є.М., Смородський НВК.

Методист Т.В. Лаврович


Загальні правила вивчення математики

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Новини

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz